Monday, November 8

Last day cuti

yey..yey... hari ni last cuti.nak seronok ke nak sedih hah tak taulah..kadang fikir rasa seronok nak mulakan sem baru yang sepatutnya bermula pada isnin yang lepas tapi dapat tambahan lagi 2 hari cuti...yalah banjir...

Seronok sebab aku rasa boleh gak relax kat sekolah tu yalah walaupun kerja bertimbun tak siap lagi ada gak masa nak chat ngan kengkawan...lepas ni kena siapkan Fail pensyarah,RPH tak mula lagi,bahan pengajaran tak susun lagi,pokok pangkalnya macam-macamlah...

Rasa sedihlah sebab terpaksa tinggalkan anak-anak kat rumah pengasuh cam biasa..kesian kat anak-anak pagi-pagi dah kena usung ke rumah orang,kalau dok rumah bolehlah bangun lambat sikit,lepaih tu depa seronok dok umah macam-macam boleh buat.. tengok tv dari celik mata sampai nak tidur 24 jam tv tu terpasang,kalau tv tu boleh cakap dah lama dah agaknya dia menjerit suruh tutup,bab mandi satu hal depa punyalah seronok mandi sampai berjam dok bawah pancuran air suam tu lantaklah asalkan depa bahagia aku tak dan nak mandikan dok sibuk ngan baby kecik ni. si baby kecik ni lagi satu hal 24 jam dok berkepit ngan aku susah jadinya nak masuk toilet pun dia nak ikut,nak makan jenuh pinggan dok letak sebatu dari mulut kalau dekat dia capai..aduhai letih cam ni tapi aku tetap gemuks walaupun makan tergopoh gapah....tu sapa nak jawab. Bab memasak paling best aku akan masak apa yang depa suka terutama anak keduaku ariez yang kaki makan tu tak habih-habih dia ucapkan terima kasih kat aku sebab masakkan untuk dia...sama-sama sayang apa yang mama lakukan hanyalah untukmu anak-anak tersayang..

Hari ni hari last cuti aku rasa malas pulak nak masak..semalam aku buat kari tulang n kentang ada banyak lagi aku panaskan yang tu jelah...sat lagi goreng ikan n sayur cukuplah menu untuk hari ni...anak-anak sat gi goreng telur dadar jelah dah letih dok rumah. Kalau gi kerja tu bolehlah bersiap sakan pakai baju cantik,mekap sikit,buh minyak sikit pendek kata bolehlah melaram...


Kat rumah ni aku rasa cam bibik pun ada dok pakai t.shirt n kain batik je nak mandi kena tunggu adib lena dulu,bau pulak macam-macam ada bau ayam,ikan pekasam,peluh masem...hai entahlah....

Apapun esok kene keje suka ke tak suka hidup perlu diteruskan yang berlaku akan tetap berlaku....tunggu......

No comments:

Post a Comment