Tuesday, May 3

Jejalan

pose ngan anak-anak

lagi pose


ngan biras eteen n anak-anak

Adib takut ngan rimau tu

waris tok melah dan tok meli

kat tempat bowling ler

anak-anak dok sibuk ngan bola bowling

cewah mama tunjuk skil main bowling
babah pun tunjuk power gak main bowling
sempena cuti 3 hari,jumaat,sabtu dan ahad 1 mei, untuk mengisi masa lapang tersebut supaya tak sia-sia dan memberi manafaat,maka pada petang jumaat,kami ke mana lagi tentunya ke tempat yang menjadi tumpuan warga kubang pasu amnya,mana lagi kalau tak kat Tasik Darul Aman. Sebaik sampai apalagi jadi model la sat,Aliff nak tunjuk skill jadi cameraman,mentang ada camera baru,maka berposinglah kami...

kebetulan hari tu,eteen n dik ja pun ada...so jadi makin meriahlah keluarga kami,selesai makan-makan kat kedai mak Ramlah, dik ja buat cadangan untuk main bowling,so yang lain pun setuju ,walaupun aku ada anak kecik tapi kira alright jugaklah,dah lama aku tak tunjuk skill main bowling,masih ingat lagi aku masa kat KMP,azmal suruh aku masuk pertandingan bowling wakil KMP untuk pertandingan di bahagian matrikulasi,kerana katanya aku berada di ranking kedua peserta perempuan,tempat pertama masa tu ialah Kak Ida,tapi dia tak ajak Kak Ida masuk mungkin waktu tu K.ida anak-anaknya  masih kecik,banyak komitmen dan aku waktu tu cuma ada Aliff sahaja so mungkin tak banyak masalah kalau nak join. Tapi aku tak join sebab apa ye,rasanya aku malas nak gi,lepas tu pas pada zuriah,dia pun tak jadi gi gak,setelah dinasihatkan oleh aziz KU eko kami waktu tu.

Kami tiba kat tempat bowling aneka lebih kurang jam 8.30 malam,si Ariez tak sabar nak main katanya dia main kat sekolah,cikgu ajar,cikgu ajar main baling tin pakai bola,dia jatuh kan tin,tu yang dia seronok nak main tu....

aku,hubby,aliff n fifi satu team,team satu lagi adik jai,dik ja n ezani,so kami main open...eteen tak leh main takut terkeluar baby dalam perut nanti.so apalagi baling time,maka bersungguhlah aku,hubby n aliff baling,ceh nampaknya masa bisa merubah segalanya, time after time,rupanya skill aku dah lama hilang,dok baling tak pernah yang jadi strike,ayo yo mama sudah give up,banyak jugak yang masuk longkang,penat cuba dah ni tak strike jugak,belakang badan n tangan dah mula terasa sakit..hubby makin lama makin ok,si aliff pulak first time pegang bola bowling,tak berapa menjadi,tak pe lah nak,lain kali  cuba lagi,nampaknya zaman kegemilangan aku dah berakhir agaknya...gemilang ke aku???kah kah kah perasan wei,maksud aku zaman muda dulu dok pandai main dah tak pandai ler ni...hi hi hi

akhirnya si kecik dah mula buat perangai tak mau dah dok diam,mula merengek sana sini, nak merangkak sana-sini,tak mau dipujuk dah,mungkin mengantuk kot,mama dia yang buat-buat tak faham,so apalagi balik timelah...

moralnya selalu-selalunya main bowling macam kak yan supaya kita boleh dapat strike....

No comments:

Post a Comment