Monday, May 23

MPPB

Aku dan Ustazah Nashitah

Aku dan mek rose (yang ni pendatftaran sem lepas sesi 2010/2011

Tahniah dan selamat datang ke bumi KMK kepada pelajar-pelajar baru sesi 2011/2012.Semalam 23.5 tarikh bersejarah dan penting kepada para ibu bapa menghantar anak-anak untuk berjuang dan melepaskan mereka dari pandangan mata yang selama ini ,mungkin selama 17 tahun tidak pernah berpisah terutama bagi pelajar-pelajar yang tidak pernah mau,suka atau tak dapat ke asrama samada asrama penuh atau tidak.

Disinilah permulaan mereka untuk berdikari,biarlah mereka usah dibimbangi samada mereka makan atau tidak,mandi atau tidak,lena atau tidak tidur mereka,panas atau sejuk, dan segala-gala perasaan lagi yang menghantui kalbu terutama ibu-ibu di luar sana...biarlah mereka merasai sendiri susah senang dalam kehidupan,itulah onak ranjau yang terpaksa mereka hadapi,selagi mereka tak hadapi sendiri mereka takkan tau,berilah mereka pengalaman,kerana pengalaman adalah guru yang terbaik dalam kehidupan.

Buat ibu-ibu diluar sana,cuma doakanlah mereka supaya segala-gala berjalan lancar....

Pendaftaran tamat lebih kurang jam 12 tengahari,mengambil masa lebih kurang 4 jam dari jam 8.30 pagi. Pendaftaran pada mulanya agak slow mungkin sistem nombor yang digunakan dan berbagai masalah dari segi dokumen yang tidak lengkap. Jam 10.30 ke atas barulah AJK pendaftaran agak sibuk kerana bilangan pelajar yang mendaftar semakin bertambah,namun segala-galanya berjalan lancar.

Setakat semalam jumlah pelajar yang mendaftar seramai 1511 orang, bil pelajar akaun 138 orang.

Kepada rakan-rakan pensyarah sekalian,selamat menerima pelajar baru dan teruskan perjuangan kita yang belum selesai...

SELAMAT MENDIDIK SEMOGA MELAHIRKAN INSAN YANG CEMERLANG DAN GEMILANG DARI SEGI AKADEMIK DAN SAHSIAH.

No comments:

Post a Comment