Saturday, December 17

TRIP KMK KE LANGKAWI

DAY 1

asalnya trip ni nak gi ke Krabi ,Aonang ,Thailand pada 1,2 dan 3 Disembar 2011,anjuran kelab pensyarah dan kakitangan kolej matrikulasi kedah (MAKPAK),penyertaan adalah terbuka kepada semua pensyarah,staff dan ahli keluarga..memandangkan bulan 12 ni mmg cuti cuti sekolah so akupun join sama,kerana aku dan anak2 mmg tidak pernah sampai kesana..

walaubagaimanapun segala yang dirancang tidak kesampaian kerana pada tarikh tersebut,Thailand dilanda banjir besar, jadi pengarah mencadangkan supaya tidak pergi ke sana,takut kesan banjir terutamanya wabak penyakit akan berjangkit kepada pelancong...so trip dari Krabi bertukar ke Langkawi...

bincang punya bincang ngan hubby n anak2 mereka excited jugak nak pergi,walaupun aku tak brapa setuju,kerana memikirkan 3 lagi anak-anak kecilku yang berumur 6+,4+ da  1+...maklumlah nak kesana udah tentunya kena naik feri,dengan nak mengangkut beg2, bekas susu,dan karenah mrk aduh bikin aku pening...tapi berkat solat dhuha Insyaallah Allah akan permudahkan segalanya...betui tak ust.nashitah...

Akhirnya,pilih punya tarikh,akhirnya murniwati selaku bendahari MAKPAK menetapkan 15-17hb 12 untuk trip ke langkawi...inipun atas dasar pengarah KMK free,kerana salah satu tujuan trip ini diadakan untuk meraikan pengarah KMK yang akan bersara wajib pada 8.1.2012....

jadi rakan-rakan blogger sudi-sudikanlah menatap gambar2 yang sempat disnap oleh my hubby n my oldest son samada secara candid or not,kot2lah berminat ngan aktiviti dan tempat yg sempat kami pergi..kadangkala kita biarkan gambar bercerita yek....

kami naik bot jam 4.30 petang,tetapi disebabkan musim cuti sekolah bot delay dan turun naik penumpang mengambil masa,so feri bertolak lebih kurang pukul 5..

hari pertama tak banyak aktiviti,cuma lepas check in kat hotel,jam 8.30 malam kami gi makan-makan kat pantai cenang dan window shopping kat pantai cenang,jam 11 naik bas balik ke hotel...lepas apalabi krrrr....esok kita sambung balik yek ngan aktiviti yang menarik...
turun dari feri sempat husband berposing

si adib tertidur sementara nak check in..dilobby hotel one helang

adib jalan-jalan dipantai cenang
ariez sempul simpul
 adib seronok leh bawa barang

saja lepak depan pintu lobby hotel