Monday, October 11

Minggu ulangkaji PSPM

hussain,irfan,me, atiqah,anisha,najibah,alia n syaheera

hazirah(tunduk),lisa,afiq,anisah,syuhada,shikin

Salam..minggu ini merupakan minggu ulangkaji dan juga minggu Muet bagi pelajar matrik. Minggu ini jugalah merupakan minggu yang paling sibuk bagi pensyarah-pensyarah subjek teras kerana subjek tersebut terlibat dengan peperiksaan...tapi tidak bermakna pensyarah subjek wajib tidak sibuk ...mereka juga ada banyak perkara yang perlu dilakukan sepanjang minggu ini.
Tidak ketinggalan adalah aku sebagai pensyarah ekonomi..bermula hari hari ahad 10.10.10 (cantik tarikh ni) sebab tu ada yang memilih tarikh ini untuk dijadikan kenangan dengan mengadakan majlis perkahwinan,pertunangan dan seumpamanya seperti angkasawan negara Dato Dr Sheikh Muszaphar Shukor yang menamatkan zaman bujang yang penuh glamour dengan gadis idaman melalui akad dan janji..begitu juga pelakon Aqasha yang menamatkan zaman bujang dengan kekasih hati. orang tak glamor juga memilih tarikh ini mungkin kerana senang untuk diingati...buat anak sedaraku kak ngah @ pizah tahniah juga mak teh ucapkan di atas majlis pertunangan pada tarikh ini,namun maaf jualah dipinta kerana mak teh tidak turut serta dalam majlis pertunangan tersebut atas sebab yang tak dapat dielakkan..Dari kejauhan ini mak teh mendoakan semoga pizah akan kekal bersama pasangan sehidup semati...InsyaAllah di majlis perkahwinan nanti mak teh akan cuba menghadirkan diri.
Program latih to A yang diadakan di Dewan Banquet bertujuan untuk mendrill pelajar-pelajar yang dikategorikan iaitu perlu mengambil ubat,masuk ward dan masuk icu. Melalui latihan demi latihan ini diharapkan sesangat-sangat pelajar boleh menjawab soalan.Jika tidak mendapat A pun memadailah B...walaupun semua pensyarah mengharapkan pelajar mendapat A..Kepuasan sebagai pensyarah akan diperolehi jika pelajar berjaya menjawab dengan cemerlang.
Sebagai pensyarah saya sangat yakin...sebanyak mana usaha kita sebanyak itulah yang kita akan dapat...Doa tanpa usaha tak dapat,usaha tanpa doa tak berkat...jika segalanya telah dilakukan selebihnya berserah kepada Allah...
Buat anak-anak didikku ingatlah....Untuk Mencicip Kemanisan Perlu Bermula dengan Mengupas Kepahitan....



No comments:

Post a Comment