Thursday, July 22

aku dan pokok


hari ni start cuti pertengahan semester 1 sesi 2010/11..aku mengambil peluang yang ada untuk menanam pokok bunga yang menjadi kesukaanku..tetapi disebabkan keterbatasan masa yang ada..ditambah dengan anak-anak kecilku yang berderet maka terpaksalah aku pendamkan dulu impianku untuk memiliki taman yang cantik. dalam keadaan terpaksa aku mengambil kesempatan ini dengan menghantar sibabyku ke rumah mak lang...supaya dapat aku meneruskan kerja menanam pokok yang telah ku beli 2 hari yang lalu..



inilah pokok yang baru ke semai tadi..pokok colok cina tu ambik kat belakang kmk je..pokok keladi tu aku mintak kat rumah mak lang je..kat nursery aku tanya mahal sangat besar tu dalam rm 30..tak yahlah baik mintak je free je..pokok duit ong tu aku pindahkan dari pasu lama ke pasu baru yang besar sikit...tadi sempat aku gi beli pasu kat taman suria tu terbang jugak duit aku dalam rm 50 sekali ngan bunga..

gambar kat atas tu lah saja kawasan tanah aku yang ada..besar sikit dari kangkang kera..tupun aku dah tanam rumput mutiara..tak der le peluang nak tanam pokok kat situ..tanah yang lain dah habih aku simenkan...dulu kawasan luas bising tumbuh rumput..sekarang tanah kecikpun bising tak cukup nak tanam pokokpulak...maknanya semua tak kenakan....

oleh itu sebenarnya kita kena menghargai apa yang kita ada.....




No comments:

Post a Comment